zondag 11 maart 2012

Kind van God zijn...

Als ik eerst zondaar moet wezen
om een kind van God te zijn.
Dan moet God mijn zonden vergeven.
anders blijf ik voor Hem onrein.

Zonder God wordt er geen zonden gekend
ook geen vergeving daaraan gegeven,
Maar God die Zijn Zoon zendt,
maakt de zonden in mij levend.

Maar God is niet verplicht
mij vergeving te geven.
Doet Hij naar Zijn gericht,
dan zal ik niet eeuwig leven.

God is een God van recht
er moet dan ook onrecht wezen.
God is God die doet wat Hij zegt .
Naar Zijn recht in genade zonden vergeven.

Om oprecht zondaar te wezen
moet Gods recht zijn vervuld,
wil God de zonden vergeven,
dan moet er voldaan zijn aan schuld.

Geen mens kan daaraan voldoen.
Dan moet God als mens schuldig wezen.
Schuld zal met bloed moeten worden verzoend,
wil de schuld van mij zijn vergeven.

God als mens aan het kruis,
zonder eigen schuld, voor mensen sterven.
Zo alleen kan nu de door God geschapen mens,
onschuldig kind van God de Vader zijn,
in Hem het eeuwig leven erven.

Soli Deo Gloria


Geen opmerkingen:

Een reactie posten