woensdag 8 februari 2012

God mijn Vader 

U Heer' leert mij God aan te spreken,
zoals een kind vader en moeder doet,
maar daarmee vergeleken,
doet U het alleen volmaakt goed!

Onze Vader leren zeggen,
in de Hemel waar Hij is,
laat Uw Geest mij dat uitleggen.
Hoe Heilig is Zijn Naam, Zijn Koninkrijk komt.
Uw wil in hemel en op aarde,
het ons anders willen verstompt.

U leerde mij Uw Vader alles vragen,
wat nuttig en onmisbaar hier voor mij is.
U wilde mijn zonden zelf wegdragen,
mij laten zien dat God zich niet vergist.

U leerde mij hoe ik een hoeder,
kan zijn van mijn zuster en broeder,
door zo met hun te doen gelijk U deed,
mijn schuld vergeeft en vergeet.

Bewaar mij voor verzoeking
zoals de satan mij nu aandoet.
Geeft die boze Uw vervloeking,
door Uw liefde Heer' komt het goed.

U laat mij zien Gods Koninkrijk,
de onoverwinnelijke macht,
kracht en heerlijkheid,
die ik alleen van U verwacht,

in alle eeuwigheid Amen!

Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten