donderdag 1 oktober 2015


Al op de
christelijke 'context'
gelet?

Math. 24 en 25

Als dan is het
wanneer men op aard,
het loon ontvangt
voor hun geloof in God,
dat naar Jezus komst verlangt,
waarom hun leven niet wordt gespaard,
maar door hun vijanden
met Christus gekruisigd wordt.


Als dan is het
wanneer ik op aard
het loon ontvang
omdat ik geloofd heb in Gods wet,
mijn leven niet wordt gespaard,
omdat ik niet leef naar hun recht,
maar hun wil naar vrijheid in zondigen
mij door hen wordt opgelegd.


Als dan is het
wanneer ik op aard
het loon zal krijgen
van mijn vijands wet,
mits ik naar hun wil zal zwijgen
van Hem die mij van hun
overtrededingen verlost door het gebed,
wat Zijn Geest mij op de lippen heeft gelegd.


Als dan is het
wanneer ik op aard
het loon zal ontvangen
van mijn vijands gebod,
dat ik Jezus vervloek,
als zijnde de God, die niet redt.
Ja dat men mijn naam overal zoekt
want mij moet het zwijgen worden opgelegd.


Als dan is het
wanneer ik op aard
om Zijn Liefde voor mij
door mijn God zal worden gespaard.
dan zullen Zijn vijandens verdrukkingen
op Gods kinderen gaan komen,
zo vreselijk als het daarvoor nooit was,
waar de tijd verkort op hun gebed, 
zal worden weggenomen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten