zondag 22 april 2012


Doornen en vruchten Johannes 15


Het is een doorn in mijn oog
want van genade wil ik niet leven.
Daarom Heer', is het dat ik niet voor U boog,
ik wil U zelf voor mijn schuld voldoening geven.

Het is een doorn in mijn oog
wat in Uw wet is geschreven.
Omdat U mij nu nog dagelijks gedoogd,
terwijl ik naar U wet niet kan leven.

Het is een doorn in mijn oog
dat U mij om schuld niet versmaad.
Ondanks dat ik Uw waarheid bedroog,
dat U mij lief heeft, mij daarom niet haat.

Het is een doorn in Uw hoofd
dat ik zonder U niet geloofd,
waarom U het leven voor Gods recht gaf,
waardoor God mij voor mijn doornen niet straft.

Het zijn doornen in Uw hoofd
mijn schuld en mijn zonden.
U schenkt mij uit liefde geloof,
waardoor U aan het kruis werd gebonden.

Doornen en distels die ik zaai,
wat voor verbranding zal worden gemaaid.
Omdat alleen uit het zaad wat U zaait,
zuivere vruchten* voor Uw Vader worden bewaard.

Die vruchten* zullen zonder doornen zijn
gezaaid in Uw bloed, zuiver gewassen en rein
tot sieraden** zijn in Uw Vaders kroon,
zij zullen voor God juichen, op zuivere toon!


Soli Deo Gloria

* opnieuw geboren mensen Joh. 3:5 Joh.15
** Gods kinderen Jes.49: 13-16 Joh.1:12

Geen opmerkingen:

Een reactie posten