zaterdag 28 april 2012

Kinder gebed.

Gebed voor kinderen    melodie: ik ga slapen ik ben moe

1. Als ik telkens slapen ga,
even bij de dag stil sta,
die U Heer' gegeven heeft,
U die 't leven is en geeft.

2. Veel is nu weer mis gegaan,
'k was soms ver bij U vandaan,
toch hield U mij stevig vast,
U die op mijn leven past.

3. Heer' als U het geven wil,
maak mijn hartje voor U stil,
dat het luistert wat U zegt,
voor ik mij ten rusten leg.

4. Laat U oog mij slapend zien,
geef mij niet wat ik verdien.
Maak mij van mijn zonden vrij,
morgen wakker voor U blij.

5. Na het slapen wordt het dag,
waar ook ik weer leren mag,
spelen met mijn vriendjes saam,
door Uw liefde ken'k Uw naam.

6. Heere Jezus blijf bij mij,
door Uw werk hoor ik er bij,
waarom ik U vragen kan,
pak mijn beide handen dan.

7. Heer' Uw handen zijn doorboord,
't staat geschreven in Uw woord.
Ja uw Geest vraagt ook aan mij,
heb Hem lief, jij hoort er bij.


8. Door U kan ik danken Heer', 
elke dag bid ik steeds weer,
laat mij ook een schaapje zijn,
blijven danken groot en klein.

Amen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten