maandag 2 april 2012

U alleen voor mij en anderen....... melodie; ps 77
1. Schenk O God mij in gedachten,
al mijn dagen en de nachten,
wat Uw wil van mij nu vraagt,
waarom U mij nog verdraagt.
Maak bekend o God der goden,
wat u eist in Uw geboden.
Laat Uw waarheid mij verstaan,
U gehoorzamen voortaan.
2. Zonder U kan ik niets weten,
dagelijks Uw wil vergeten.
k' zou mijn eigen wegen gaan,
steeds verder bij U vandaan.
Laat Uw Geest niet van mij wijken,
al Uw goedheid mij doen blijken.
laat mij Heer' mijn schulden zien,
voor de straf die ik verdien.
3. Laat mij zelf geen antwoord geven,
op mijn recht van eeuwig leven,
Heer', maak dat ik U beken.
wat voor zondaar ik nog ben,
Wil geveinsdheid van mij weren,
mij naar Uw geboden keren.
Lief hebben mijn God alleen
en de mensen om mij heen.
4. Tegen God heb ik gezondigd
Uw Geest hebt mij dat verkondigd,
wat Uw Waarheid mij nu zegt,
heeft Hij aan mij uitgelegd.
Heer' mijn schuld heeft U gekruisigd,
naar Uw wil heb 'k niet geluisterd
Heel alleen bent U gegaan,
voor mijn schulden laten slaan.
5. In de dood bent U getreden,
aan mijn schulden overleden.
Zo Gods wil en wet volbracht,
wat Uw Vader heeft verwacht.
Heer', door Uw verzoenend sterven,
Heil en hulp voor mij doen erven.
Ja, in Uw vergoten bloed,
maakte U het voor mij goed.
6. Wat een vijand moest ik wezen,
van U die mij heeft genezen.
Heer', ik schaam mij diep voor U
Ja, Uw Liefde ken ik nu.
Wat U deed voor God Uw Vader,
bracht zijn Schepsel tot Hem nader,
Veilig volg ik aan Uw hand,
naar het eeuwig Vaderland.
7. Nu mag ik mijn God al loven,
met gezang en spel naar boven,
breng ik God mijn Vader lof,
die mij opwekt uit het stof.
Machtig God U bent mijn Koning
die regeert uit Uwe woning.
Eeuwig breng ik dank en eer,
voor Uw grootheid God en Heer'!
Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten