maandag 23 januari 2012

Geloven kan....


                      Geloven kan.........

1. Wil ik o Heer' Uw wond'ren zien,
dan moet ik U geloven
in wat U voor mij heeft verdiend,
door Uw Geest van boven,
Hij laat mij zien wat ik toch kan,
in Gods naam geloven.

2. Hoe kan ik U geloven Heer',
is dat een doen of laten,
dat werkwoord hoor ik telkens weer
mensen over praten,
Schenkt U bij mij een ommekeer,
maakt dat ik geloven leer.

3. Dan komt Gods wonder openbaar,
wat door Zijn Zoon is verdiend,
in Zijn woord wordt het mij verklaard,
dat geloof wat kan zien.
'k Doe wat ik uit mijzelf niet kan,
Hem geloven die ik dien.

4. Door Hem lopen vermoeiden weer,
ook 'blinden' zien Jezus staan,
'doden' krijgen het leven weer,
schuld heeft Hij weggedaan,
Zeker weten, mijn God bestaat,
't oog vertrouwend op Hem slaan .

5. Het laten doen dat is Gods werk,
't is door Hem dat ik geloof,
Zijn woorden werden mij te sterk,
mijn oor is niet meer doof.
Ja ik roem Zijn grote liefdewerk,
waardoor ik mijn God geloof.

6. God geloven komt van boven,
wat op aarde is volbracht,
Door Zijn Geest ga ik geloven,
wat 't Woord van mij verwacht.
zo kan ik mijn Heiland volgen,
nu uitzien naar dé morgen.

7. Wie tot God komt moet geloven,
dat Hij een beloner is
ja, voor allen die Hem zoeken,
door hen die Hem nu mist.
Komt tot Hem door al Zijn werken,
zal zo Zijn liefde merken!

Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten