vrijdag 27 januari 2012

Verzoening           melodie; gezang 107 Herv.Bundel.

1. God wil zich met mij verzoenen,
laat dit horen door zijn Geest.
Wilde mij Zijn Namen noemen,
na mijn doop nooit weggeweest,
voor Hem kniel ik dag'lijks neer,
prijs ik Hem mijn God en Heer'

2. Hij weet alles van mijn leven,
lees ik dikwijls in zijn Woord.
Wil mijn zonden zelf vergeven,
waar de band door was verstoord,
is de Deur voor al smart,
laat mij zien zijn Vaderhart.

3. Waar Gods Zoon eens heeft geleden,
en Zijn bloed voor mij vergoot,
daar heeft Hij voor mij gebeden,
zo werd ik Gods gunstgenoot,
door Hem kniel ik voor God neer,
want Hij bracht mij bij Hem weer.

4. Ja door Zijn verzoenend sterven,
kan ik nu Uw liefde zien.
Door Hem eeuwig leven erven,
Zijn gena' door Hem verdiend.
Jezus Christus is zijn Naam,
die voor mij is opgestaan.

5. Nu wil ik ook laten weten,
dat mijn God de eerste is,
die mijn schulden kan vergeten,
door Zijn bloed zijn uitgewist.
Staat ook kloppend aan uw hart,
Hij geneest u van uw smart.

6. Houd zijn Deur toch niet gesloten,
laat zijn Liefde in u toe.
Hij, de Weg, die u kunt lopen,
wordt van bidden ook nooit moe.
Bidt zijn Vader om het kind,
dat Zijn God door Hem bemint.

7. Laat ons God de eere geven,
die alleen Hem toebehoord,
Hij maakt ons van dood weer levend,
door zijn Heil'ge Geest en Woord,
knielen voor Hem dankend neer,
onze God, Vader en Heer'!

Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten