dinsdag 24 januari 2012

Verootmoediging!

Verootmoediging!

1. O Heer' ik kan geen christen wezen
zo, naar de rechten van Uw wet.
Zonder voor Uw Naam te vrezen,
word ik niet uit schuld gered.

2. Ja Heer' ik bedek mijn eigen schuld,
vaak zelf met Uw woord van Waarheid,
terg daarmee Uw groot geduld,
ook al toon ik nu mijn spijt.

3. ach Heer' ik ben zo nog een duivelskind,
ik spreek nu Uw woord van Waarheid,
waar zonden zich nog in bevind,
Uw wet brengt dat tot klaarheid.

4. Laat Uw Geest mij de woorden geven,
zo  David deze U beleed;
Psalmen brachten die tot leven,
zo dat mijn ziel dat nu weet.

5. Ach Heer' ook al zou ik U vrezen,
dat zonder U ik niet kan doen,
Wilt U zelf mijn Helper wezen,
die de schuld van mij verzoent.

6. Door Uw Wezen kan ik vragen
ach, of U dat voor mij wilt doen.
U die schulden wilde dragen,
voor ons mensen heeft verzoend.

7. Verlos mij Heer' van 't ongeloof,
dat ik daar niet bij zou wezen.
Want wat U in Uw Woord beloofd,
dat zal dan Waarheid wezen!

Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten