vrijdag 6 januari 2012

Verlangen

Verlangen

1. O God, leer mij tot U vluchten,
mijn aardse huis staat hier in "brand",
satans werk doet mij hier zuchten
o Heer' pakt mij nu bij de hand.

2. O God, help mij bij het vluchten,
nu het water steeds hoger stijgt,
Hoor hier een arm zondaar zuchten,
die niet kan leven als U zwijgt.

3. O God, bevrijdt mij uit het land,
wat naar U niet meer wilt horen,
Wij schuiven U hier aan de kant,
verlost ons, wij gaan verloren.

4. Men denk O God dat U 't niet ziet,
hoe sterk zij hier zijn gebleken.
Want naar Uw Woord horen wij niet,
naar Uw komst wordt niet gekeken.

5. De schuld die hier nu op ons ligt,
daar hebben wij voor gekozen,
zijn voor verleidingen gezwicht,
nu allemaal goddelozen.

6. U Woord o God sluit mij daarbij,
dat hebt U Geest mij doen blijken
ja, die zonden zijn ook bij mij,
laat mij nu niet om doen kijken.

7. Richt mijne ogen op het kruis,
waar U voor mij wilde hangen,
breng mij zo naar 't Vaderhuis,
want U geeft mij dat verlangen.

Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten