vrijdag 13 juli 2012



Horen en op nieuw horen   melodie Ps. 139


1. Niets is er Heer', U onbekend
U weet alleen ja wie ik ben.
Want zonder U is er geen mens,
die weet heeft van Uw diepste wens.
Laat mij het daarom van U weten,
 
dan kan ik Uw woord niet vergeten.

2.Van horen, zien weet ik nog niet
hoe U mijn Schepper mij hier ziet.
Dat blijkt uit wat ik niet versta,
daarom nog steeds Uw weg niet ga.
Als Uw Geest mij dit niet verklaarde

bleef ik onwetend hier op aarde.

3. Al lees ik duizend maal Uw woord
als Hij mijn oren niet doorboort.
Dan hoor ik niet wat U bedoelt
ga 'k met Uw woord om zo het voelt.
Laat Hem Uw woorden mij verklaren, 

Uw Waarheid zal ik dan bewaren.


4. Uw Geest verbindt zich aan Uw woord
dat heb ik in de preek gehoord.
Dat wonder moest ik ondergaan
toen ik Uw rechten mocht verstaan,
wat ik zo vaak al eerder hoorde
verstond ik voor het eerst Uw woorden.

5. Nu vraag ik Heer', mij niets meer af
nu Hij Uw Waarheid aan mij gaf.
Daar werd Uw oordeel in verricht
dat zette mij in 't volle licht.
Toen Jezus sprak voor mij de woorden
vergeef het hem, die U niet hoorde. 

6. Zijn liefde mag ik nu verstaan,
Hij die zich aan het kruis liet slaan.
Dood, hel en graf zo overwon,
waardoor mijn God opnieuw begon
met mij een heel nieuw eeuwig leven,
 
waarvoor ik Hem nu dank kan geven!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten