vrijdag 13 juli 2012

Vrijspraak

Hoe zal ik worden vrijgesproken,
als ik mij aan U schuldig maak.
Uw handen door mijn schuld doorstoken
waar ik uw liefde zo ten diepste raak.

Hoe kunt U mij mijn schuld vergeven,
als ik mij zelf niet schuldig weet.
Wil mij daarvoor een middel geven,
waardoor ik Uw uitspraak niet vergeet.

Hoe kan ik U mijn vragen stellen,
als U Heer', mij geen antwoord geeft.
Wil door Uw Geest de woorden spellen
waardoor Uw liefde in mij leeft.

Hoe kan Uw genade tot mij komen,
als ik Uw woorden niet verstaat.
Wil mij daarvoor de sleutel geven,
die door Uw Geest het slot omdraait.

Hoe kan U Heer', mijn rechter wezen,
als ik Uw wet niet houden kan.
Dan kunt U mij geen vrijspraak geven
hoe moet ik verder leven dan.

U kan mij alleen genade geven
als U mijn schulden op U neemt
dan kan ik eeuwig voor U leven
dan bent U voor mij niet vreemd.

Uw vrijspraak gaat 't verstand te boven,
geloven kan ik het alleen.
In Uw wonderen te doen geloven,
dat maakt mij Heere God met U één!

Dan kan ik U mijn dank bewijzen,
door wat U aan het kruishout deed.
Dan zal ik U loven en prijzen,
om Uw Liefde die ik nooit meer vergeet!

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten