maandag 18 juni 2012


Als Heer',
Uw Woord het mij niet zegt....

Als Heer', de mens geen recht meer heeft,

om op Uw Naam te hopen.
Als U mij geen genade geeft,
hoe zal het dan met mij af gaan lopen.

Als Heer', U niets meer in mij vindt
waardoor U wordt geprezen,
ach Heer', laat mij pleiten op Uw Kind
dat Hij mijn hulp zal wezen.

Neem mij de wapens uit de hand
waarmee ik ben gaan strijden,
verbreek in mij de satans band,
waardoor U zoveel heeft moeten lijden.

Ja Heer', als U mij toch verwerpen moet
omdat ik mij niet wil bekeren
laat mij nu gewassen worden in Jezus bloed,
Uw Naam door Zijn liefde mogen eren.

O Heer', Uw Woord kan ik niet leren,
schenkt toch Uw Heil'ge Geest o Heer',
laat Hij toch mij tot U doen keren.
Uw bent Almachtig God, laat mij U eren

Mijn dood en graf zij prijzen niet
wat Jezus aan mij heeft bewezen,
als Heer', U mij niet levend ziet,
hoe wordt Uw Naam door mij geprezen?

Ach sluit dan toch mijn dwaze mond,
laat mij alleen Uw wijsheid horen,
verwerp mij niet in diepste grond,
hoor mij gekerm red mij ik ga verloren.

Neem weg o Heer die troost van mij
die ik zelf heb aangenomen.
Maak mij van mijn bloedschuld vrij
laat Uw Trooster in mij komen.

Ontsluit o Heer', de steen bij mij,
die bij U is weggenomen,
maak mij ook van mijn doodstaat vrij,
O Heer', laat een danklied uit mij komen.

Dan zingt mijn bange ziel tot U,
Ja Heer', geef mij een danklied nu,
zo zal mijn mond U prijzen
U drie-enig God eeuwig dank bewijzen!

Soli Deo Gloria!
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten