zondag 17 juni 2012



Hervorm mij Heer',
Hervorm mij Heer', door Uw Woord en Geest,
maak van mij een mens die voor U leeft.
Herneem Uw eigendom toch weer,
versla de boze, verpletter hem o Heer'.
Laat in mij toe wat Uw wil behoeft,
maak dat Christus werk in mij wordt beproefd.

Hervorm mij Heer', dan ben ik gereformeerd,
als zovelen dat door Uw Geest hebben begeerd.
Neem bij mij weg het onrustig zondig woelen,
laat in mij Uw liefde voor mij voelen.
Reinig mijn hart en voeg het saam,
tot een heilige vrees voor Uw Naam

Hervorm mij Heer', bekleed mij met Uw eer,
maak mij Uw sieraad als weleer.
Was mij o God in Jezus Christus bloed,
maak tussen God en mij o Heiland het weer goed.
bedek mijn ogen waar zonden mij verblinden
wil Uw genade Heer', aan mij verbinden.

Hervorm mij Heer', want ik ben van U
maak mij een Christen, ja Heer', doet dat nu,
Uw eigendom o God verlaat dat niet,
maak mij Uw kind waarin Uw wil geschiedt.
Verlos mij Heer', toon in mij Uw welbehagen,
U geeft mij toch een hart en mond die naar U vragen?

Dan looft mijn mond, dan vloeit het over tot U eer,
hervormd en gereformeerd door Uw ware leer,
Die Jezus Christus voor U heeft volbracht.
door Uw Geest zo ook in het menselijk geslacht,
wat door U voor eeuwig is uitverkoren,
dat zal U loven Heer', dat gaat niet meer verloren!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten