zaterdag 2 juni 2012

Liefde!

Laat mij toch niet tegenspreken
Heer', hoe lief U voor mij bent.
Mijn leven lang is het gebleken,
dat ik Uw Liefde niet voluit ken.

Telkens Heer', laat U blijken,
door Uw Geest het doet verstaan
dat, wil ik voluit op U lijken,
mijn mening aan het kruis moet gaan.

Uw Liefde duldt geen tegenspreken,
maar laat gewillig ondergaan.
Kan met niets worden vergeleken,
zonder Uw Geest niet te verstaan.

Elke morgen laat U nog blijken
dat Uw Liefde rechten heeft
om op U te mogen lijken
ja U, die mijn schulden nog vergeeft.

Niets kan buiten Uw wil bestaan,
wat Uw Liefde tegenstaat
dat alles moet eens ten ondergaan
ja, dat is wat Uw Liefde mij verklaart.

Eens te worden met Uw Liefde,
Vader, Zoon en Heil'ge Geest.
Uw bent in Waarheid mijn Geliefde,
altijd voor eeuwig al geweest!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten