woensdag 20 juni 2012


Recht en Genade

Als U o God door Woord en Geest,
beslag legt op mijn geest en leven,
ja dan is er Heer', niets anders meer
dan schuld aan U te geven.
Uw Geest laat zien Uw rechten Heer',
daarvoor gaf Uw Zoon zijn leven.

U liet Uw Zoon voor mijn schuld boeten,
in Zijn vergoten bloed laat U mij zien,
hoe U mij onschuldig kan ontmoeten,
Hij nam de straf die ik verdien.
Nu zie ik Heer', waarmee ik U zo griefde,
en in Uw Zoon de prijs van Uw Liefde.

Laat Heer', Uw Geest het mij nu leren,
want U bent mijn God o Heer',
hoe ik mij dagelijks moet bekeren,
dan kniel ik bij Uw kruishout neer.
Dan zal mijn mond en hart U loven
door Uw wil te doen, die komt van boven.

Laat mij de dagen door U gegeven,
niet zonder U mijn weg doen gaan.
Uw Woord en Geest mij richting geven,
zonder U zal ik satans weg in slaan.
Laat mij getuigen van U wezen,
hoe mensen niet verloren gaan.

Het recht op Uw genade Heer',
wordt door Uw Liefde mij geschonken,
eens komt U op de wolken weer.
dan maakt U mij van Liefde dronken,
die Bruiloft eindigt nimmermeer,
U bent mijn Maker en mijn Man dan weer!

Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten