zondag 10 juni 2012


Gods gericht!

Heer', bewaar mij voor een oordeel ,
in na- of voordeel over God en Mens .
Laat alleen Uw wet mij gelden,
Uw Geest mij normen en waarden stellen
die Hij door Uw Woord aan mij wil vertellen,
hoe God een rechtvaardig oordeel kan vellen.

Uw eis om lief te hebben,
is recht en billijk Heer',
U die mij heeft geschapen
heeft recht op mijn leven tot Uw eer.
Ach, geef licht in Uw Geest en Woord
waardoor ik kan leven zoals het behoort .

Breek in mij die muren af
waarbij ik steeds mijn oordeel gaf.
Bind onze harten door Uw Liefde aaneen,
dan laat U naar Uw belofte
geen mens nooit meer alleen.
Trek mij met liefdekoorden naar U heen .

Laat mij U nergens meer ontlopen,
naar eigen wil Uw weg niet gaan
Want U kwam zelf als eerste Heer',
als ik verdwaal geef dat ik ommekeer,
Uw lokstem daarop keer ik tot U weer,
ik leg mij in aanbidding voor U neer.

Leer mij U eerst te vragen
voor dat ik Heer', in iets beslist
ja, laat mij voor Uw "vierschaar"* dagen.
omdat ik weet dat niemand zich daar vergist.
Mijn hulp alleen maar aan U vragen,
niet meer doen alsof ik Uw wil niet wist.

U lieve Heer' en Heilland
nam mij mijn wil en tegenwerken af.
Koos voor mij de straf van dood en graf,
ging daarvoor in het Helse vuur.
zweten druppels bloed in Uw lijdens-uur.
waardoor God aan mij genade gaf.
Heer', Jezus aan het kruis geslagen,
laat mij daar Uw aandacht vragen
om te denken bij Uw Vader thuis
aan mij een zondaar ook aan 't kruis
die door schuld de doodstraf draagt,
om genade Heer', aan Uw Vader vraagt. 

U de opgestane Heer', roept mij aan Uw dis
toont in brood en wijn Gods vergiffenis,
het wonder van Zijn liefde laat U blijken
hier met geloofskracht wilt U mij verrijken.
Ik zal U eeuwig danken God en Heer',
voor Uw liefde en trouw, tot Uw eer!
Soli Deo Gloria!
* Goddelijke Rechtbank



Geen opmerkingen:

Een reactie posten