zaterdag 4 augustus 2012

Soli Deo Gloria! Alleen God de Eer!

Alleen de Eer van God zoeken
heb ik o Heer niet gedaan.
Dan zal U mij eenmaal vervloeken
dat doet U Geest mij verstaan!

Ja zelfs het allerbeste wat ik heb gedaan,
ook al bezocht ik hier al Gods kerken
maakt dat niet dat ik voor God kan bestaan!
Hij ziet mij niet aan op mijn werken.

Hoe kan ik U alleen maar loven?
ook dat maakt Gods Geest mij bekend!
Door van Gods Zoon te geloven
wat God, in genade mij schenkt.

Geen mens kan zelf God Eren
zonder het werk van Gods Zoon,
door Zijn Geest heb ik mogen leren
dat Zijn kruis werd op aarde Zijn troon.

Hij overwon satans machten
en bracht verzoening voor mij
in Zijn bloed liggen Zijn krachten
daarmee kocht Hij mij vrij.

Niets is er groter dan mijn God
die Zijn liefde aan mij openbaarde 
dat bepaalt mijn heilrijk lot
in de hemel en op aarde.

Alleen zo kan ik God Eren
door wat Hij heeft gedaan,
Zijn liefde heeft mij doen bekeren
nu loof ik alleen nog Zijn grote Naam!

Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten