vrijdag 24 augustus 2012

Worden die ik ben...

Worden die ik ben Heer',
kan ik zonder U niet wezen,
Ach maak dat ik door Uw Geest leer,
Uw zijn in mij worden bewezen.

Hoe zou ik weten wie ik ben
als Uw Geest mij niet laat zien
dat ik mijzelf zonder U niet ken
en wat voor straf ik dan verdien.

Worden die ik ben Heer',
kan ik niet zonder in U te geloven.
Als ik mij niet tot U bekeer,
zal ik Uw Geest in mij doven.

Uw Geest uitgestort op alle vlees,
zegt mij wie ik voor U ben,
ook wie U voor mij bent geweest,
door U, ik alleen mijzelf nu ken.

Zonder U Heer', kan ik niet wezen,
wat ik door U geworden ben.
U hebt mij van die doodstaat genezen,
mijn leven alleen in U nu ken.

U daalde door Uw Geest in mij
laat zien de schuld van al mijn zonden
U maakte mij van doodschuld vrij,
die door Uw kruiswerk zijn ontbonden.

Door U ben ik geworden die ik ben,
met U nu God onze Vader ook ken,
Zijn liefde in U ook aan mij verklaarde
Hem loof en dank ik nu, in hemel en op aarde

Soli Deo Gloria!
 




   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten