vrijdag 31 augustus 2012

Heb je vijanden lief 
en bidt voor degene
die je geweld aandoen.

Math. 5:43


Dat lukt geen mens zonder God.
Daarom moeten zij komen tot
Hem die hen dat doet gelukken.
Die dat uit eigen kracht probeert
heeft nog niet van God geleerd
naar Zijn recht voor Hem te bukken.

Wanneer heb ik voor U gedaan,
die liefde werken die U noemde?
Wanneer dat aan één van Mij is gedaan
ben Ik het die U niet verdoemde!

Hoe vaak o Heer', heb ik gezwegen
waarover U mij spreken hebt geleerd.
Hoe velen malen ben ik bezweken
waar mensen spotten over wat U mij leert?

Daarom bent U aan het kruis geslagen,
heeft U mijn vloek en spot verdragen
Heb ik de slagen niet van U afgeweerd,
dat heeft Uw Waarheid mij nu geleerd.

Ik toon aan U o Heer', oprecht berouw
over al mijn vuile zonden,
U Heiland, bleef Uw Vaders rechten trouw
door mijn schuld aan het kruis gebonden.

Uw dood en graf dat zijn mijn schulden
die U voor Gods recht heeft voldaan.
Door U wordt Gods liefde aan mij verbonden
waarvoor mijn haters mij nu nog slaan.

Nu leert U mij voor hen te bidden,
de weg op aard met hen geduldig gaan.
Want U Heer', bent altijd in ons midden
daar ik mijn vragende ogen naar U mag opslaan.

Laat mij U een danklied mogen zingen
voor wat U voor mij hebt gedaan.
Laat dat door lucht en wolken dringen
door Uw Geest voor Gods troon mag staan!

Soli Deo Gloria! 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten