maandag 13 augustus 2012


Vlees of Geest?

Heer', mijn vlees dat geeft de vrucht
van eigenbelang en vol van zelfzucht.
Maar de werken van Uw Geest o Heer',
dat zijn de ranken vol van Uw vrucht.

Wil in mij Heer', dit doen onderscheiden
waarvoor U aan het kruis heeft willen lijden.
Laat mij alleen in Jezus Christus zijn
waardoor de zelfzucht in mij verdwijnt.

Hoe dichter ik bij mijn Jezus ben
hoe groter is het mysterie
van liefde Heer', die U aan mij schenkt
een wonder van genade dat U aan mij denkt.

O Heer', dat er geen doem meer is
bij hen die zich in U verborgen weten.
Daar waar Uw Geest zijn werk niet mist.
en de werken van het vlees worden vergeten.

Geen reden in mij zelf gevonden
waardoor Uw liefde mij verblijdt
U heeft mij aan Uw dienst verbonden
mij van doem denken nu al reeds bevrijd.

Door Jezus zijn wij, almachtig God,
méér dan overwinnaars.
Uw volk getrokken uit schaamte en spot
maar door Uw liefde nu Uw beminnaars!

Soli Deo Gloria! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten