maandag 3 september 2012


Voorbereiding


Daar van 'heil en vrede' wordt geroepen,
geen zorgen kent en geen gevaar,
waar men mee feest in grote groepen
geen vraag meer stelt; is God ook daar?
Weet men dan nog van Gods straf op de zonden
of hebben wij daar zelf een antwoord op gevonden?

Leest men nog Gods woorden voor de dag begint,
vragen mensen nog wat Hij van onze plannen vindt?
Is God de Schepper van ons leven
of weten wij veel meer als Hij?
Die in beproevingen Hem toch de eer nog geven,
dan nog geloven, ja Hij formeerde mij?

Aanschouw de werken van Zijn handen
die in Zijn Woord zijn vastgelegd.
Zie hoe Hij verlost uit satans banden,
hoe Hij Zijn hulp aan ons heeft toegezegd.
Zijn onze schulden nog onze schande

of geven wij zelf een antwoord op Zijn recht?

God zegt, Ik ben een God van wraak
tegen hem die zijn hart en hand opsteekt,
Hij stelt al zijn zonden aan de kaak
die Zijn wil en wetten verbreekt.
Wie beeft er voor God de Heere
omdat wij van Hem niets hebben willen leren?

O Heer' laat mij geen antwoord geven
op wat U voor mij heeft gedaan.
maak Uw Geest in mij levend
zodat ik Uw Woorden mag leren verstaan.
Geen voetstap zonder U meer zetten
al biddende; Heere wilt U op mij letten.

Laat ons geen slachtoffer zijn geworden
van zelfbeklag of onschuldig wezen,
waardoor wij zo geen kinderen van U zijn.
Laat Uw Geest mij Uw wet voor lezen,
waar Uw Zoon voor ons stierf na helse pijn.
Leer ons Uw straf over het zondaren wezen.

Dan vloeit onze mond over daar Uw wordt geƫerd,
wanneer Uw wil naar Uw recht is geschied,
omdat Uw Geest ons Uw wet heeft geleerd,
gehoorzaam zullen doen wat U ons gebiedt.
Dan loven wij Uw Naam Heer', om wie U bent
omdat U Heer', onze vriendschap bij de Vader erkent,



Soli Deo Gloria!



 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten