vrijdag 18 mei 2012

Afhankelijk en Ontvankelijk

Hoe zal ik Heer', afhankelijk wezen
als ik alle noden in mijn leven
niet aan U kan geven,
omdat U daar geen schuld aan heeft.

Waarom moet ik afhankelijk wezen
van gunsten uit gena,
Als U mij leven heeft gegeven
ben ik het toch die daarvoor ga.

Waarom die zorg en ellende
die in en om mij leeft,
waarom moet U verlossing zenden,
U die alleen het antwoord heeft.

Ik kan en wil het U niet vragen
mijn noden weg te dragen.
omdat het toch aan U niet lag
dat ik U, dat zomaar vragen mag?

Er is voor mij niet uit te komen
waarom, waarvoor en hoe?
Gelukkig zijn, dat blijf ik dromen,
terwijl ik niemand kwaad aandoe.

Waarom vertelt u Mij de klachten,
waarom zegt u Mij al uw leed?
Als er geen hulp is te verwachten
dan is het, omdat u van Mij niets weet!

Misschien hebt u van horen zeggen
u moet bij Jezus zijn.
Laat Mijn Geest het u uitleggen,
dat Ik uw noden droeg en pijn.

Hij wijst u op de woorden
die God geschreven heeft,
dat Ik de schuld van wat u stoorde,
uw God en Vader aan Mij geeft.

Ik heb de last gedragen
waar geen mens weet van heeft.
De dood voor u verdragen,
aan u het leven geeft.

Laat dit u duidelijk wezen,
als u dat niet gelooft,
wat Mijn Vaders liefde u heeft gegeven,
dan wordt in u het licht gedoofd.

Mijn Geest maakt schuldig aan die zonden,
waarom u niet in mij gelooft
Naar Gods recht, genees Ik al uw wonden,
Ik bén het licht der Waarheid, 

dat nooit meer wordt gedoofd!

Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten