zaterdag 5 mei 2012


Vriend en vijand

1. Mijn vijand is geen vreemde meer,
Gods Geest ontdekt hem keer op keer,
in hét Woord door God geschreven,
daarin komt hij steeds tot leven.
Hoewel zijn macht gebroken is
wil hij, dat ik mij steeds vergist.

2. Mijn vijand gaat nog vaak te keer,
verdeelt mijn hart ook telkens weer,
in het nemen van besluiten,
daar houdt hij Gods wil erbuiten.
Als God geen overwinnaar is
dan, heeft mijn vijand zich vergist.

3. De dood is mijn vijand o Heer',
van U is hij dat nog veel meer.
Maar U heeft hem overwonnen.
't Leven is in U begonnen.
U sloeg die vijand voor God neer,
U bent mijn overwinnaar Heer'.

4. U noemt de Uwen vrienden Heer',
Uw Geest ontvouwt Hem keer op keer,
in Gods Woord voor mij geschreven,
Hij voor mij, schenkt eeuwig leven.
Uw macht die niet gebroken is,
maakt dat ik mij niet meer vergist.

5. Uw Zoon is het waar ik van leer,
verbindt mijn hart aan Hem o Heer',
't was in Uw liefde besloten,
Zijn bloed is daarvoor vergoten,
Hij die mijn Vriend zo wilde zijn,
werpt mijn vijand in helse pijn.

6. Vriend en vijand hier op aarde,
maakten God Zijn Liefde waardig,
onmeet'lijk groot blijkt dat te zijn,
beproeft door lijden en veel pijn.
Zijn onoverwinnelijke macht
is Zijn Liefde, Gods grootste kracht! 

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten