donderdag 17 mei 2012

God verheerlijken
melodie: psalm 118



1. God heeft Zijn Zoon voor ons verheerlijkt
aan 't kruis daardoor Zijn Naam verhoogt,
Zijn liefde is nu onontbeerlijk,
voor die in Gods Naam nu geloofd,
Laat ons Zijn grote Naam aanbidden,
door wat Hij voor ons heeft gedaan,
want onze God blijft in ons midden,
door Jezus die ons bij zal staan.

2. O Heer', wat was U diep vernederd,
toen U de aard heeft aangedaan.
Hoe klein onschuldig en vertederd,
de mensenschuld bent ingegaan.
Versmaad veracht werd door de mensen,
belasterd werd, met schuld belaân,
Die alles deed naar Vaders wensen,
Zijn liefde voor ons doet verstaan.

3. Verhoogt verhoogt de Naam des Heeren,
die door Zijn bloed mijn schuld vergeeft,
Zijn Geest doet mij Gods wetten leren
en dankt mijn Heer’ waardoor ik leef.
Verheerlijkt nu Zijn God en Vader,
aanbidt Hem maakt daar plaats voor mij,
trekt door Zijn liefde mij steeds nader,
God, Heer' en Geest blijf mij nabij.

4. Formeert o God Uw kerk op aarde,
met mensen die Uw wetten doen.
Die Zijn voor U de grootste waarden,
waar U de schuld voor heeft verzoend.
Daar werd Gods Naam het grootst verheerlijkt,
waar Hij Uw wetten heeft volbracht.
De Kroon van Liefde zo begeerlijk,
heeft Hij voor U weer thuis gebracht.

Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten