zaterdag 19 mei 2012

Het ontbreken

Het ontbreekt mij Heer' der Heere
om van U te willen leren
heel alleen van U te zijn.
Telkens laat ik in mijn gangen
d' oren naar het andere hangen
waar U wil dan in verdwijnt.
Niet Uw liefde laat bepalen
wat mij van U af doet dwalen
't maakt mijn Christen zijn tot schijn.
Van wie Heer', zal ik dan zijn?

God heeft mij Zijn Zoon gegeven,
om naar Gods wil te gaan leven,
kind van God alleen te zijn.
O God laat naar Uw verlangen
mij de oren daar naar hangen,
zo mijn eigen wil verdwijnt.
Want in en door Uw Zoon te leven,
daar wilt U, Uw  vrede geven,
waar ik ten diepste naar verlang,
hoelang nog Heere', ach hoelang.

Heer', neem weg dat dubbel leven
waar ik U verdriet mee doe.
Wat mij ontbreekt wilt U mij geven,
daarmee maakt U het weer goed.
Wend af mijn ogen van begeren,
laat mij naar U terug doen keren,
ach Heer', ja doe het met spoed
wast mij in mijn Heilands bloed.
Bevrijd mijn ziel van 't aardse lot,
verder door te leven zonder God.

'k Hef mijn ogen nu naar boven
waar mijn Heer', en Heiland is,
door Zijn Geest mag ik geloven,
dat Hij mij daar nu nog mist.
Lieve Heiland leer mij wachten
op Uw wederkomst naar d' aard.
Schenk mij een oprecht verlangen,
want o Heer' U bent het waard.
Leer Uw weg mij zo te verstaan
dat ik mijn eigen weg niet zal gaan!

Soli Deo Gloria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten