vrijdag 11 mei 2012


Gebroken weerstand


1. O Heer', ik ben verslagen,
mijn mond kan U niet vragen,
of U mij helpt en redt,
hij is nu vastgezet,
door satans listig woord,
waar ik zo naar heb gehoord.

2. Ontsluit Heer', voor mij de poort
ja, van mijn gesloten mond.
Zo met Uw sleutel-woord,
waardoor U mij verstond.
Laat toch Uw Geest en Woord,
door 't ongeloof niet gestoord.

3. Neem weg de stenen muren,
waarmee ik Uw wil belet.
Hoe lang zal het duren,
dat mijn wil zich verzet.
Ach, neem weg van mij de haat,
die Uw wil zo tegenstaat.

4. U weet en kent die dingen,
die Uw werk doen tegenstaan.
Ik kan zo niet zingen,
mijn tong zou dubbel slaan.
Verbreekt mijn verharde wil,
maakt door Uw gebed, mij stil.

5. Laat mijn verstand zo weten,
dat ik U was vergeten.
Aan eigen dingen dacht,
Uw wil eerst heeft veracht.
Laat mij Uw wond'ren nog zien.
k' pleit op wat U heeft verdiend.

6. Laat alle mensen weten,
dat zij God hebben vergeten,
Zijn Woord hebben veracht,
nooit zelf aan God gedacht.
Heer', wil U ons dan leren,
hoe wij tot U weerkeren.

7. Wil binnen in ons dringen
in ons opstandig hart.
Heer', leer ons het zingen
neemt weg wat ons dan smart.
Zo U eeuwig gaan loven,
Uw liefde klimt naar boven!

Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten