zondag 16 december 2012


Als Jezus mij vraagt...

Als Jezus mij vraagt
om tot Hem te komen,
waarom wil ik dan nog zo graag
hier in mijn huis blijven wonen.

Als Jezus mij vraagt niet thuis te blijven,
maar met hen onder Zijn Woord te gaan,
Waarom doe ik dan wat anders om de tijd te verdrijven,
dan zal ik zonder Zijn Geest Zijn Woord niet verstaan.

Als Jezus mij vraagt mij niet vast te houden,
aan alles wat eenmaal zal moeten vergaan,
Waarom stel ik dan niet alleen op Hem mijn vertrouwen,
door op wankele benen te blijven staan.

Als Jezus mij vraagt schuld te belijden,
die Hij door Zijn Woord en Geest mij laat zien.
Als ik dat niet doe dan kan Hij mij daarvan niet bevrijden
en krijg ik toch wat ik naar Gods wet verdien.

Als Jezus mij vraagt God en mijn naaste te beminnen
en ik mijn eigenbelang voor laat gaan.
Dan doet God met mij naar Zijn eigen zinnen,
waar mijn schuld dan voor eeuwig blijf bestaan.

Als Jezus mij vraagt om tot Hem te komen,
waarom doe ik dan niet wat Hij tot mij zegt.
Dan zal Hij mij niet kunnen belonen,
want God doet alleen in Zijn Zoon naar Zijn recht.

Als ik Jezus volgt op al Zijn bevelen.
Dan doet Hij met mij naar Gods recht.
Hij zal al Gods liefde aan mij geven,
want Hij vervult wat door God is toegezegd.


Sol Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten