dinsdag 11 december 2012


Schuldig elkander lief te hebben

Als ik over schuld van and'ren spreek,
dan neem ik hun schuld bij die van mij,
Maar als ik hen de liefde van Jezus preek,
dan maakt Zijn liefde ons schulden vrij.

Neem ik de woorden in mijn mond,
die oordelend over anderen gaan,
dan praat men het over mij ook rond,
wat ik zelf anderen heb aangedaan.

Sla ik mijn arm om and'ren heen,
hen troost en ook zo mogelijk helpt,
dan zijn wij samen niet alleen,
waardoor die liefde onze tranen stelpt.

Vraag ik aan and'ren hun geduld,
wat ik ook aan hen zou willen geven,
bieden wij elkaar daarbij hulp,
zal God ons in Zijn kracht doen leven.

Gedraag ik mij naar wat God gebiedt,
in wat Zijn wetten mij bevelen.
zie ik bij and'ren; die doen dat niet,
zal ik dan voor hen hebben gebeden?

Een Christen die op Christus lijkt,
zal iedereen Hem daarin herkennen,
waaruit zijn christelijk leven blijkt,
dat zal Gods wetten niet doen schenden.

Maar ach, o Heer', hoe anders is
het met mij nu nog zo vaak gesteld.
Schenk Heer', mij in Uw bloed vergiffenis,
die door Uw Woord en Geest mij is verteld.

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten