zondag 23 december 2012

Vanuit de Crisis

Niets zit daar tussen in,
God maakt een nieuw begin
met mensen van vlees en bloed,
maakt God van slecht het goed.

Mensen klagen God aan,
waarom heeft U het zo gedaan,
waarvoor ik zal moeten vergaan,
als ik Uw liefde niet wil aanvaarden.

U brengt in Jezus aan het licht,
waardoor het duister in mij zwicht.
Uw Geest gaat mij verklaren,
wat ik U geef aan waarde.

Hoe ver ik van U wijk,
aan wellusten bezwijk,
dat laat Uw licht mij zien,
wat ik daarvoor verdien.

Verschrikt sla ik mijn hand,
voor mijn verblindend oog,
en mijn verbijstert verstand,
bezwijk onder Uw slaande hand.

Uw vriendelijk aangezicht,
stelt mij in Uw genadig licht,
want door Jezus verzoend bloed,
maakt U o God het met mij goed!


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten