maandag 24 december 2012

Twijfelaar?

Twijfel geeft geen raad,
het blijft bij woorden,
want in twijfel wordt het geen daad,
dat in besluiteloosheid ten onder gaat.

Zal ik het doen,
of zal ik het laten.
Zal ik weerwoord geven,
of maar laten praten.
Zal het waar zijn,
of is het een leugen.
Zal ik er voor zijn,
of ben ik er te(u)gen.
Zal ik het geloven,
of is het niet waar.
Zal ik dit aandoen
of toch maar wat anders
Zal ik gaan,
of zal ik hier blijven,
Zal ik het zeggen,
of zal ik het hun schrijven,
Zal het worden begrepen,
of snappen ze er niets van.
Zal ik rood nemen
of neem ik het groen
Zal ik het geven
of zal ik het houden,
Zal ik het geloven,
of is het niet te vertrouwen,
Zal ik zo weinig
of nog zoveel meer,

Bepaal ik alles zelf
of vraag ik het aan de Heer',
Geloven is doen door het zeker te weten,
waarbij je de uitkomsten niet na hoef te meten.
Maar wie doet wat God in Zijn Woord zegt,
dat zal door Zijn Geest zijn uitgelegd.
Die mens zal niet in de twijfel blijven hangen,
maar van God het juiste antwoord verlangen.

In Jezus Christus heeft God ons gegeven,
het zeker te weten, in geen twijfel gebleven 

door en voor Hem, eeuwig dankende, te mogen leven!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten