vrijdag 28 december 2012

Geven of houden?...

Als ik U niet de schuld geef Heer',
van de twistzaak in mijn leven,
dan was U komst voor mij niet nodig meer,
en geen reden om mijn dank aan U te geven!

Als ik U niet de schuld geef Heer',
die een ander mij heeft gegeven,
dan was er voor mij geen reden meer, 

om mijn schuld aan U te geven.

Als ik U de schuld niet geef Heer',
zo dat ik hier mee zonder U kan leven,
dan is dat dan des te meer,
dat U de Heer', bent vanuit God gegeven.

Als ik de schuldige niet ben Heer',
dan kan ik mijn schuld U niet geven.
Dan is er voor U geen reden meer,
dat God U aan mij heeft gegeven.

Maar ik ben de schuldige Heer',
daarom bent U gekomen in mijn leven.
U als onschuldige maakt het mij mogelijk Heer',
dat ik mijn schuld aan U kan geven.

Uw Vader gaf de schuld aan U Heer',
van al de mensen samen,
als de mens die zelf houden wil,
dan behoort hij niet onder de
mensen met Uw Vaders namen.

U nam de schuld van hen o Heer',
van mensen die niet of toch wel tot U kwamen,
Uw Geest legde hun aan Uw kruisvoeten neer,
eenmaal danken zij eeuwig U allemaal samen!


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten