zondag 28 juni 2015



Afzien en opzien!


Math. 6: 19-34
Oude Kerk Veenendaal  28-06-2015  17.00 uur


Kijk ik met mijn eigen ogen,
die door Gods Geest zijn verlicht,
dan zie ik Gods onbeperkte alvermogen
in het werk door Zijn Zoon aan mij verricht.


Zoek ik met mijn verlicht verstand en hart,
Gods Koningrijk en Zijn gerechtigheid het eerst,
dan kan ik met mijn verlichtte ogen,
zien hoe God Zijn vermogen voor mij regeert.


Kijk ik met mijn verlichte ogen,
naar mijn verduistert verstand,
dan zie ik door in God te geloven,
alle macht in hemel en op aarde in Zijn hand.


Kijk ik met mijn verduisterde ogen
naar al het begeerlijks om mij heen,
door in aardse rijkdommen te geloven,
dan ben ik bijziend, zonder God heel alleen.


Kijk ik verziend met verlichte ogen van mij af,
naar het Koninkrijk van God mijn Vader
dan laat ik al het aardse achter in het graf,
'k heb voor eeuwig genoeg aan Zijn genade.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten