maandag 29 juni 2015



Bekeer ons Heer',
zo zullen wij bekeerd zijn!

Jer. 31: 18

Ach Heer', bewaar mij tegen het gewennen
aan de zonden die de dagen mij nog brengen,
zolang de eindstrijd nog niet is beslecht,
zonder U breng daar niets van terecht.


Bescherm mij Heer' tegen lauwheid  en 't gewen
waardoor de zonden zonder deze te belijden,
ik deze nauwelijks meer als zonden herken,
wil mij van deze valse schijn bevrijden.


Laat mij Heer' gewapend door Uw Geest,
dicht bij Uw Woorden mogen blijven,
waardoor ik Uw rechten oprecht vrees
en de lust tot zondigen zal vermijden.


Herschep Uw Waarheid in Uw Kerk,
zoals U dat met Israƫl heeft gedaan,
laat door Uw wonderbaar genade werk,
zij niet op eigen wil en werk gaan staan.


Verbind Heer' de door haar verbroken banden,
waardoor 'Uw lichaam' wordt verscheurd.
zo zetten wij Uw heilig verzoenend werk te schanden,
dat met Uw vergoten bloed door God is goed gekeurd.


Soli Deo Gloria! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten