zaterdag 27 juni 2015



Schuld in geduld


Psalm 19

De ruimte die God in Zijn genade geeft,
is door geen mens te evenaren,
zie eens hoe lang een mens leeft,
die Zijn uitgestoken hand niet wil aanvaarden.


Hoe weinig ruimte geven mensen aan elkaar,
wanneer ze niet voldoen aan elkaars wensen,
gaven zij elkaar de ruimte van God maar,
dan blijken zij door God geleerde mensen.


Het ruime hemelrond
verkondigd mij met blijde mond,
Gods eer en onbeperkte heerlijkheid, 
waarin Zijn wonderen voor mij zijn uitgespreid.


Hoe krap en klein is mijn geduld,
wanneer mijn wensen niet worden vervuld,
'k gedraag mij als een kind dat drampt,
en kwaad met zijn voeten op de grond stampt.


Ach Heer' wanneer geef ik U gehoor,
om Uw roepstem gehoorzaam te volgen,
breek Heer mijn oren voor U door,
zodat ik U geduldig voor mij laat zorgen.


Soli Deo Gloria! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten