zondag 21 juni 2015


Heer', grijpt U in?



Breng Heer' de stemmen
in mijn hart en hoofd tot zwijgen,
zet U daarop de remmen,
maar laat mijn ziel van U
het antwoord krijgen,
op de vragen door Uw woord
en Geest aan mij gesteld.


Leer mij nauwkeurig acht te geven
op wat daarin staat geschreven,
verlicht daarvoor mijn duister verstand,
dat zich snel aan het zichtbare verpandt.
Want Heer' ik kan U echt niet missen
in dit leven dat Uw wil en wet bestrijdt
als U mij niet van die stemmen bevrijdt.



Zet Heer' een wacht voor mijn lippen,
behoedt de deuren van mijn mond,
opdat daar geen dwaasheid uit zal glippen,
maar woorden spreekt als uit Uw mond.
Vestig in mij een vurig verlangen,
om naar Uw wil en wet te leven 
waaraan U Uw zegen Heer' kan geven.



Bereid mij op Uw komst hiervoor
met een onderzoekend oog en oor,
wat op Uw tekenen is gericht,
geef mij daarin een helder zicht,
waar geen twijfel in kan bestaan,
omdat ik door Uw Geest verlicht
zien mag het werk door U verricht.



Breek Heer' de tegenstanders in Uw kerk,
de lust om hun eigen zin te krijgen,
waarover Uw dienaars werk,
moet spreken of moet zwijgen.
Laat satans verdeel en heerszucht wijken,
voor Uw Woord waarop wij bouwen
en zonder twijfel alleen op U vertrouwen.



Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten