maandag 29 juni 2015

Op het nippertje gered!

Amos 3:12 en 4:11
Zach. 3:2

Als een vuurbrand uit het vuur gered,
zo heeft God Zijn liefde mij doen blijken,
heel alleen op Jezus smekende gebed,
mag ik zonder angst naar dat 'vuurwerk' kijken.


O God breng mij toch keer op keer
op de plaats van dat eerste wonder weer,
toen Uw Geest Uw Woord mij aan U verbond,
want in zo'n moment zondig ik tegen U niet meer.


 Dan wordt de rechtvaardige nauwlijks zalig,
ziende op hoe onvoorzichtig hij hier leeft,
maar Uw wonder is het dat meermalig,
mij troost en bemoediging aan mij geeft.


Leer mij door de nauwe poort te komen,
waarvan de toegangdeur Jezus bezet,
'k zal op Zijn werk alleen moeten hopen,
wat Uw Geest en Woord mij niet belet.


Twee schenkels en een stukje oor,
waren genoeg voor mijn behoud,
wanneer ik buiten U geen mens,
maar ook niet meer op mijzelf vertrouwd.


Soli Deo Gloria! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten