zaterdag 20 juni 2015

Jezus aantrekkelijk?

Jes. 53

Jezus was zo onaantrekkelijk,
omdat Hij wilde gelijk zijn aan mij,
er uitziende afschuwwekkend,
maar toch Zelf schulden vrij,
niemand was met Hem blij.


Toen Hij hier onder ons was
hebben wij Hem veracht
en met smarten geslagen,
omdat Hij de schuld van ons
voor God wilde wegdragen.


Zijn woorden werden niet geloofd,
men wilde niets van Hem horen,
terwijl alleen het geloof
door het gehoor wordt geboren,
hebben wij Hem van het leven beroofd.


Jezus was hier op aard onaantrekkelijk,
omdat Hij niet hun koning wilde zijn,
die hen van hun vijanden zou bevrijden
door lijden in afschuwelijke pijn,
kwam Hij om voor onze zonden te lijden.


Jezus is voor mij zo aantrekkelijk,
omdat Hij aan mij wilde gelijk zijn,
Zijn Woord kwam door Zijn Geest bij mij door,
waardoor ik in Hem gelovend naar Hem blijf kijken,
Jezus mijn Heiland gaat in alles bij mij voor.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten