woensdag 24 juni 2015

Chaos of vrede?

Ps. 141
Luk. 5
Joh. 14

Chaos lijkt er alleen te ontstaan,
als de remmen van auto's,
fietsen, vliegtuigen en nog veel meer
dingen er af zullen gaan,
een grotere chaos 
lijkt er dan niet meer te bestaan.


Toch hebben wij ons dan wel vergist,
want zouden die remmen er niet zijn,
gaat er niemand meer met
de auto, fiets, vliegtuig, schip of de trein.
Maar ligt door Gods Woord en Geest
er geen rem of slot op mijn mond,
dan is het echt chaos die mij niet verstompt.


Alles wat zich in mij bevindt of beweegt,
werkt chaotisch als God 
niet Zijn bevelen van rust daarin geeft.
Laat Hij in mij alle remmen vrij staan,
dan komt er één grote chaos 
uit mijn binnenste vandaan.


Jezus liet deze chaos eens op de varkens toe,
zie eens wat er ontstond en hoe
de hoeders daarop reageerden,
zij hadden liever het omgekeerde,
maar de bezetene werd van het
getuigen van Jezus verlossing niet moe.


Chaos komt regelrecht uit de hel,
velen zien en weten het nu wel,
hoe onder Gods naam er wordt gemoord,
naar het hulpgeroep van Gods 
kinderen lijkt er niet meer worden gehoord.
onmogelijk, onbeheersbare chaos
lijkt er nu te zijn aan het woord.


Mijn vrede geef Ik u en laat Ik u,
niet zoals de wereld die geeft, geef Ik die u,
Gods kinderen hebben vrede in U
Heer' Jezus de Vrede die U bracht in hun hart,
Uw Vrede maakt geen chaos,
maar brengt rust en een zalig genot,
in het leven van mensen met God.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten