zondag 16 september 2012

Bidden zo het wordt verhoord!

O Heer', hoor mijn gestamel en gebabbel
van woorden die ik zelf nog niet begrijp.
Verlos mij van het lichtvaardige gesabbel,
maak door Uw Geest dat U mijn woord begrijpt.
zodat het Vaderhart mijn zwakke woorden hoort
omdat Uw Geest de woorden spreekt naar Uw Woord.

Arglistig en omslachtig spreekt vaak mijn eigen mond
als klokken die wel luiden, waarin men geen klepel vond.
Leer Heil'ge Geest mij bidden zoals het bij God hoort,
dan gebruik ook ik de woorden uit Gods woord.
Vouwt u bij mij de handen, buigt U mij voor mijn Heer',
geeft U mij dan de woorden, nu dagelijks aan mij weer.

Zet Heer', een wacht voor mijne lippen,
behoed de deuren van mijn mond.
Dat niets onbedachtzaamst mij zal ontglippen,
zo wel, ja Heer', vergeef mij dat terstond.
Laat Uw liefde in mijn woorden horen,
Uw Waarheid daarvan zijn de vaste grond.

Een mond om U o God te loven
het zingen dan van Uw Geest geleerd
Dat klinkt alleen tot U naar boven
als U Geest het boze daaruit heeft geweerd.
Wat zal dan mijn loflied voor U zuiver wezen
als mijn hart en tong door U zal zijn genezen.

Soli Deo Gloria! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten