vrijdag 7 september 2012


Van wie ben ik?


God zal tot zich nemen wat van ons niet is.
Alles wat Hij ons in Christus heeft gegeven
en achterlaten waarin wij ons hebben vergist.
Hij de Schepper en Herschepper van ons leven.

Wat God ons in elkaar heeft gegeven,
dat maakt geen mens zelf nog uit.
Heeft Hij onze schuld vergeven
dat ligt vast in Gods besluit.

Van God alleen het eigendom te wezen
dat is ons hoogste goed!
Wat Hij in Jezus Christus ons heeft gegeven
dat is Zijn liefde in Zijn eigen bloed!

Wat God hier van ons achterlaat
dat is het stof der aarde
wat in de aarde wordt gezaaid
is niet wat wij bewaarde.

Indien de graankorrel niet sterft
er zal geen vrucht van ons meer komen.
Maar wat het bloed van Christus erft,
zal eeuwig leven en bij God wonen.

O mijn ziel wat buigt u neder,
door wat God aan U eens gaf.
dat neemt Hij weer tot zich weder,
wat Hij bevrijdt uit hel en graf.

Dat zal God de eer dan geven
voor wat Hij aan ons eens gaf.
Dat alleen zal dankbaar wezen
om vergeving van de straf.

Ik zoek Godsvertrouwen weder
ik vind daarin Zijn liefde en lust.
Want Gods goedheid zal mijn druk
eens verwisselen in geluk.
Ik hoop op God en zal Hem loven,
heffen mijn ganse hart naar boven!

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten