zondag 30 september 2012


Overhouden

Werp U Heer', mij eerbiedig voor U voeten,
laat mij door Uw Geest U ontmoeten.
Ontferm ja ontferm U over mij o Heer',
laat door genade, U dankbaar begroeten,
dan werp ik al mijn 'schatten' voor U neer.

Schenk in Uw bloed mij eeuwig leven
door het werk wat U eens hebt gedaan,
Dan zal ik U de eer daarvoor geven,
als ik Uw Geest en Waarheid mag verstaan,
hoe U mijn schulden hebt vergeven.

Het houdt niet over in mijn leven,
al had ik alles hier op aard.
Uw brood en wijn wil mij het ene nodige geven
daar wordt Uw voedsel in overvloed vergaard,
genoeg om voor eeuwig van te leven.

Laat mij in U groeien en bloeien
o Heiland die de ware wijnstok zijt.
Laat Uw bloed in mij overvloeien,
dan zing ik Heer', in God verblijd,
maak alles in mij Heer', tot Uw dienst en lof bereid.

Soli Deo Gloria!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten