dinsdag 25 september 2012


Zelf willen doen?

Als Jezus Christus zich voor ons verbergt
dan zal er voor ons geen Verlosser meer wezen.
wie Hem met hun eigen wensen nog tergt,
kan Hij geen hulp en verlossing hen geven.

Die mens die voorschrijft zo Hij het moet doen,
naar hun wensen en bevelen,
verstaan niet waarom Hij hun schuld niet verzoen'
daar Hij Zijn genade werk met geen mens kan delen.

Zijn Geest laat het aan mensen eerst zien,
waarom zij zelf de hoogste straf hebben verdiend,
omdat zij vrij willen zijn van Gods wet en bevel
zij bepalen wat moet en mag allemaal zelf nog wel. 

Niemand zal voor zich zo hulp behoeven,
zolang die mens het zelf allemaal kan.
Niet wetende God zo te bedroeven,
daar Hij hun heelmaker is, hun Man.

Gods Geest leert mij naar Jezus te vragen,
die mij in Zijn dood heeft gedoopt.
Mijn schuld aan het kruis weg wilde dragen,
waardoor ik in Zijn opstandingskracht hoop.

Laat mij o Jezus door U liefde bediend
geholpen zijn waarvoor U dank hebt verdiend.
Leer mij bij alles het eerst U te vragen
U die mijn nood, van zelf willen doen, weg heeft gedragen!

Geloofd zij mijn God die eeuwig leeft,
die in Jezus bloed mij de zonden vergeeft,
van eigen willen en eigen werken.
In Hem zal ik mijn dank en lof voor eeuwig doen merken!

Eens zal Jezus zich aan ons openbaren,
Zijn nu nog verborgen werken aan ons dan verklaren.
Alle oog zal dan Jezus, Gods Zoon zien.
Dan krijgen Gods kinderen wat Hij voor hen heeft verdiend.
Zelfdoeners zullen Zijn rechtvaardig oordeel vrezen!

Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten