donderdag 20 september 2012

Wat zou mij baten?
Fillepensen 3: 2-16


Wat zo mij nu nog baten
zonder God op aard
alle schatten van de wereld 
bijeen te hebben vergaard?
Ja alle kennis van de wereld bezat,
en daarin mijn God mijn Schepper niet had,
wat zou dat alles mij hier dan doen baten?
Als God mij toch helemaal zal hebben verlaten?

Wat zou mij nu nog baten 
als mijn arme onsterfelijke ziel
voor God mijn Schepper hier al niet kniel?
Wat zal ik God voor losprijs geven,
waardoor Hij mijn ziel zal laten leven,
God mijn Schepper 
de eer daarvan niet kan en wil geven?

Wat zou mij nu en straks baten 
als aan het einde van mijn tijd,
wanneer God mijn
ziel van mijn lichaam scheidt?
Als God dan mijn onsterfelijke ziel
in de hel zou moeten verlaten.
wat zou mij dan nu en dan
zonder Verlosser mij baten?

Wat zou mij nu nog baten
als Jezus eens van het kruis afkwam,
mijn straf niet eenmaal op zich nam?
Waar zou dan nog redding voor mij wezen,
als er niemand is die mij kan genezen?
Hoe zou ik dan nu tegen God kunnen praten
als God mij toch eenmaal zal verlaten?

Wat zou mij nu nog baten,
als God Zijn Geest mij niet schenkt
ja, als blijk van Zijn recht
dat Hij niet meer aan mij denkt?
Hoe zou ik Gods Woord
dan nu moeten verstaan,
als God in Zijn kracht
mijn oor en oog niet op Hem laat slaan?
Schade en drek zal het alles dan zijn
ja alles, is dan maar even en het mooiste is schijn! 

Dit alles heeft mij nu al doen baten
God heeft in Zijn eigen Zoon
mij laten zien dat Hij mij niet heeft verlaten!
Uitnemend groot is Hij, in wat ik van Hem kreeg, 
dat is mijn Schat in de Hemel en op Aarde,
wat God tot eer van Zijn Naam mij niet verzweeg
ja, aan mij nu al reeds openbaarde.
Hij laat alles wat Hem bij mij in de weg deed staan,
eenmaal voor eeuwig onder doen gaan.
Mijn stof dat tot aarde zal worden vergaard,
dat zal worden vernieuwd en voor Hem worden bewaard.
Mijn God, mijn God heeft mij niet verlaten.
zonder mijn God zou niets mij meer baten!

Soli Deo Gloria!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten