vrijdag 21 september 2012


Naar Gods wil handelen!

Laat Heer', de meerderheid niet bepalen
het handelen van mijn gedrag.
Zij kunnen immers niet betalen
het waarom dit van U niet mag!

Leer mij o Geest, aan U te vragen
wat Gods Woord van mij verwacht.
Mij niet naar de mens zijn wil te gedragen,
of wat ik zelf het beste acht.

Laat mij de weg van Jezus volgen,
gehoorzaam zijn zoals Hij dat deed.
In Zijn Waarheid ligt Gods wil verborgen
maak o Geest dat ik die ook weet.

Leer mij het Jezus na te spreken
niet wat een leugen mond verlangt.
Laat mij met Hem worden vergeleken
die om de Waarheid aan het kruishout hangt.

In Zijn kracht te mogen staan
naar Zijn wetten te mogen handelen,
al zal de gehele wereld mij tegenstaan,
vrijmoedig in Zijn Waarheid wandelen!

Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten