zondag 16 september 2012

Waarheid en oprechtheid!

Waarheid en oprechtheid
komen bij God vandaan.
Wiens leven daardoor wordt geleid,
zal satans listen dan verstaan.

Ach Heer' wast U mijn vuile handen,
reinigt U mij hart en hoofd.
Laat Uw licht van Waarheid in mij branden
zodat ik Uw oprechtheid alleen geloofd.

Wil al die leugens uit mij weren,
waardoor Uw Waarheid wordt verdrukt.
Laat mij die de rug toekeren
zodat satans list in mij niet lukt.

Ja laat Uw Geest nog in mij wonen
die ook op mijn vlees is uitgestort.
Laat Hem Uw werken in mij tonen
waardoor ik opnieuw geboren wordt.

Uw Waarheid spreken en oprecht zijn
dat wilt Uw Geest mij geven Heer'.
Zodat de leugens en de schijn
in mij niet leven ja, nooit meer!

U bent het Licht, de Waarheid en het Leven
waardoor mijn ziel in U geloofd.
Uw recht van genade in Uw vergoten bloed aan mij geven,
maakt dat ik van Uw liefde nooit meer wordt beroofd!

Zo zal mijn mond Gods lof in waarheid spreken
Zijn wonderen door mij nu al worden aanschouwd.
Wanneer het licht in mijn oog hier eens zal breken,
zal eens mijn nu arme onsterfelijke ziel 

aan een vernieuwd lichaam worden toevertrouwd.

Solo Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten