zaterdag 15 september 2012

Overwonnen

1. De dood is overwonnen
door Christus aan het kruis
God is opnieuw begonnen
Hij haalt Zijn kind'ren thuis.
Zijn Geest laat mij dat weten
verkondigt mij Zijn Woord.
laat aan de mensen weten,
aanbid Hem want God hoort.

2. God in het vlees gekomen
gunt leven aan mijn ziel.
Mijn zonden weggenomen
die mij steeds overviel.
De dood kan mij niet houden
het leven is mijn deel,
ik zal op God vertrouwen
mijn ziel aan Hem beveel.

3. Een mens uit God geboren
door water en Zijn Geest,
zal altijd bij Hem horen
zoals het is geweest.
Mijn vlees is stof der aarde
wat mijn ziel eens verlaat.
Wat God voor mij bewaarde
wordt in Zijn bloed vergaard.

4. Eens komt de nieuwe morgen
waar ik zo naar verlang.
Die dag in God verborgen
maakt mij hier niet meer bang.
Geen zonden zal daar wezen
die hier mij kwelt en drukt.
Nieuw vlees zal aan mij wezen
wat niet meer wordt verdrukt.

5. Daarin zal ik God loven
voor wat Hij heeft gedaan.
Hij schonk mij het geloven,
Zijn recht mij doen verstaan.
Hij schonk mij Zijn genade
in Zijn kracht zal ik gaan.
Vrijmoedigheid op aarde
die God mij doet verstaan!

Soli Deo Gloria!






 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten