maandag 26 november 2012

Bevrijd en verblijd

Als dat wat sterven moet,
onsterfelijkheid aandoet,
door het gebroken brood
en het vergoten bloed,
dan knielt mijn ziel in het stof*
waardoor het wordt omkneld
en smeekt het om genade
Ja, dan heeft God mijn schuld,
door Jezus verzoenend werk op aarde,
voor eeuwig in Hem vervuld.

Als dat wat sterven moet,
onsterfelijkheid aandoet,
daar waar Gods Geest
mijn arme dode ziel ontmoet.
Daar brengt God dan Zijn Woord,
zoals ik dat nooit had gehoord,
mijn dode ziel tot leven.
Daar wordt in Zijn grote kracht,
Zijn werk in mij volbracht,
waarvoor ik Hem de eer zal geven!

Als dat wat sterven moet,
onsterfelijkheid aandoet,
dan is mijn schuld vergeven,
daar moet mijn aangevochten ziel,
nog in het stof gebonden,
worden beproefd op dagelijkse zonden.
Maar in de zonden kan het niet meer leven,
en zal er om Gods hulp 
en bijstand worden gebeden.
Bevrijd mijn ziel o God,
en laat het met mijn vernieuwde lichaam
spoedig tot eer van U eeuwig mogen leven! 

Soli Deo Gloria!

*sterfelijk lichaam


Geen opmerkingen:

Een reactie posten