donderdag 22 november 2012

Waarom? Daarom!
 
Waarom schrijf ik gedichten,
stel ik mijzelf de vraag.
Is het met het oog op morgen of gisteren
of is het wat God aan mij nog wil doen vandaag?
 
Waarom schrijf ik gedichten,
stel ik mij zelf nog een vraag.
Is het omdat ik een ander hiermee wil verlichten,
of wordt daar een ander mee belast vandaag?

Waarom schrijf ik gedichten,
stelt een ander mij de vraag.
Omdat ik onze ogen op God en onze naaste wil richten,
wat Hij voor ons deed gisteren, doet morgen en vandaag!

Waarom schrijf ik gedichten,
een vraag die mij maar weinig wordt gesteld.
Omdat getuigen van God zijn vallen onder mijn en uw plichten,
die Jezus Christus in Zijn wet door Zijn Geest mij en u verteld.

Waarom zijn deze gedichten
door duizenden nog gelezen?
Zou God door zo’n groot zondaar,
naar Zijn Naam in Zijn Woord nog worden verwezen?

Waarom stoppen nog niet deze gedichten,
omdat God mij het zwijgen nog niet heeft opgelegd,
hoe men van Hem in Christus alleen vergeving kan krijgen,
wat Hij aan gelovigen en ongelovigen heeft toegezegd.

Waarop richten deze gedichten,
zich op alle vlees waar Gods Geest is op uitgestort?
Hij laat ons de Waarheid zien in de dingen van vandaag, morgen en gisteren,
Gods antwoord waarom onze dagen op aard worden verlengt of verkort!

Soli Deo Gloria!
 
Wellicht is de website http://www.bijbelsdagboek.nl ook iets voor jou?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten