zondag 4 november 2012


Waarheen            melodie: Wat de toekomst brengen moge

Welke plaats wordt mij ge-geven,
aan het eind van 't aards be-staan.
Zal mijn God mij late-n leven
mag ik met Hem verde-r gaan.
Gods Geest heeft mij voorge-lezen,
uit Gods Woord waar ik in lees,
Ja de Deur mij aange-wezen,
Die mij eens de doorga-ng geeft.

Heer', leid mij op Uw-e wegen
die U mij bent voor ge-gaan.
Waar ik mij tot U toe-n keerde,
door zijn Geest die weg in-slaan.
U schonk mij het Gods ve-rtrouwen,
schiep in mij een nie-we hoop.
Eenmaal mag ik U a-anschouwen,
nu mijn hart in God ge-looft.

Ja de dood zal ik n-iet vrezen,
als U mij de vre-de schenkt.
Geen benauwdheid zal daar we-zen
waar mijn ziel leeft, U ge-denkt.
Als een lam zal U m-ij dragen,
wat verdwaald was en be-nauwd.
Door de zonden neer ge-slagen,
maar nu op zijn Heer', ve-rtrouwd.

Daar mijn ziel U zal om-helzen,
hier mijn lichaam acht-er liet.
In Uw hemelsche ge-welven,
heerst geen pijn meer of ve-rdriet.
Heiland schenk mij dat ve-rlangen
daar te zijn waar U o-ok ben.
Niet aan aardse scha-tten hangen,
maar geheel Gods wil er-ken.

Wat een vreugde zal da-t wezen
weer een nieuwe mens t-e zijn.
Nooit geen Satan hoeft t-e vrezen,
ook geen ziekte, dood o-f pijn.
Daar Gods Naam alleen d-an eren;
God die enkel Liefd-e is.
daarin Gods lof te ve-rmeerd'ren ,
waar niets meer in wordt g-emist.

Laat o Heer', die achte-r blijven
nu Gods woorden nog ve-rstaan.
Geest wil in hun hart-e schrijven
wat voor hen ook is ge-daan.
Laat hun niet hun lot be-palen,
zet o Geest hun voete-n klem.
Leer wat Jezus eens be-taalden,
ook gehoorzamen Zij-n stem!

Soli Deo Gloria!







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten